Jumat, Juni 09, 2006

Semut, dia dan si buta

Dia ada seorang sahabat. Sahabatnya itu seorang buta. Satu hari, mereka bercadang hendak pergi jungle tracking.

Setengah perjalanan, dia merasa letih dan tidak larat untuk meneruskan perjalanannya. Lalu sahabatnya yang buta tapi gagah perkasa itu mengendongnya di belakang. Lalu perjalan pun diteruskan.

Sampai di sebatang sungai, mereka berhenti seketika.

Lalu berbunyi sahabatnya si buta.
"Aku tahu apa yang kau lihat. Kau jangan tengok benda tuh. Tak baik tau."

Dia yang tercengang-cengang itu lalu bertanya,"macammana kau boleh tau aku tengok apa? Kau kan buta?

18 Comments:

At 12:14 AM, Anonymous gitartong said...

si buta jadi tak buta bila nampak anak dara mandi sungai ke?

 
At 2:37 PM, Blogger semut said...

haha. sesuatu mengeras laa. haha

 
At 6:49 PM, Blogger Sayuti said...

haha. agak dah.

 
At 9:33 PM, Blogger Bta said...

macam pernah ku dengar cerita ini.tapi di mana ya?

 
At 9:26 AM, Blogger Aku Bukan Bidadari said...

eee.semut senget..

 
At 11:17 AM, Blogger blackpurple said...

Ramai betul manusia sekarang yang dah buta mata hatinya... he he he...

 
At 12:10 PM, Blogger Sleepless in Gelugoq said...

ape bende nye?

 
At 1:27 PM, Blogger aishah said...

nampak apa ek....huhuhu semuttt miss you

 
At 1:37 PM, Blogger ontahsapo said...

tak buta la tu, takpun dia ada kudis buta jer..

 
At 4:56 PM, Blogger cuaca said...

sampai kat sungai si buta kencing dan kawan dia tengok betul tak semut?

 
At 10:06 AM, Anonymous gitartong said...

lama menyepi? kursus ke?

 
At 10:58 AM, Blogger Ayu said...

alaaaa camner dia leh nampak? mana gi eh semut..senyap jeee

 
At 2:57 PM, Blogger Aku Bukan Bidadari said...

ayu - kan semut kata sesuatu mengeras kat belakang dia..so ehem ehem ler ...

 
At 5:34 PM, Blogger Pegawai Khalwat said...

"Akulah Si Buta dari Goa Hantu!" - Si Buta dari Gua Hantu.

Pss... pandangan pertama itu rezeki.

 
At 11:58 PM, Blogger kunci hilang said...

haha. Patutlah si buta tak kisah mengendong.

 
At 7:47 AM, Blogger semut said...

sayut,
apa yang kau agak?

bta,
kau dengar kat mana?

abb,
hehe.

jowo,
ya.ya.ramai yang buta hatinya.

sleepless, Aishah,
ada laa...

sapo,
kudis buta?mmm..salah tu.haha

cuaca,
salah jugak.

cikgu artis,
ada kematian.

ayu, abb,
:).cepat abb tangkap..haha..

pk,
wah.kau pun buta ke?
ehem..aku sibuta dari Bota.haha

kunci,
hehe.tau pun.

 
At 9:28 AM, Blogger dugongsenyum said...

kawan aku pernah tulis cerita takyat ni ;

entri 26 Feb 2004.

http://www.freewebs.com/basrie/log/feb2004.htm

 
At 7:22 PM, Anonymous Anonim said...

Enjoyed a lot! »

 

Posting Komentar

<< Home