Jumat, Juni 02, 2006

Semut, dia dan dua tahun lepas

"Aku dah cakap. Tanah kat situ tak elok. Kan dah kena. Kau nak jawap apa sekarang?" Dia.

"Aku mana tau. Aku tengok not 50 satu brief case, aku pun sain la kertas yang banyak tulisan tu. Tu je. Mana aku tau nak jadi macam ni," dia yang sorang lagi.

Dan nun jauh di satu tempat yang hulu. Sayup kedengaran suara tangisan yang tak henti-henti meratapi pemergian orang yang tersayang. Juga harta benda yang disayang.

Dan dia, "aku dah cakap dah dua tahun dulu."

21 Comments:

At 5:06 PM, Blogger semut said...

psstt..baik aku tukar topik sebelum aku diserang oleh si anoni.haha

 
At 6:12 PM, Blogger Aku Bukan Bidadari said...

isk..semut..
tak faham lar entri ni
tanah yang mana??

 
At 8:04 PM, Blogger eisz said...

ehe .. aku tahu .. tanah runtuh kat ulu klang ek? mesti kes pagi tadi kann .. kann ? ye yeah! aku terror! jgn jeles :)

 
At 10:51 PM, Blogger Orochi said...

hmm... ingatkan tanah kat kaki gunung merapi (indonesia) tu... rupanya tanah runtuh kat ulu klang..

 
At 6:17 PM, Blogger blackpurple said...

Aku asyik teringatkan tanah tempat bercucuk tanam tu semut... hehehe

 
At 7:30 PM, Blogger Sayuti said...

tuding2, sambil makan puding

 
At 8:52 PM, Blogger petiais said...

kata satu ayat ini...

bagi yg terasa maksudnyer ..paham sendiri le..

kamu tak sembahyang
kamu tak byr zakat

kamu sentiasa merungut
tak pernah bersyukur dgn aper yg ada

kamu lupakan DIA
mencari bila susah je
kamu lupe perintah NYA

tapi kamu TAK SEGAN2 BERJALAN,HIDUP,MENCARI MAKAN DI ATAS MUKA BUMI-NYA

moral:setiap yg terjadi adalah atas kesilapan diri sebelum ini..

 
At 8:53 PM, Blogger petiais said...

semut lamer tak jumper ko(mmg pun)..bz skit hujung2 nih

pepehal pun sronok dpt komen seketul kat cni setelah sekian lame..WAHAHA

 
At 10:05 AM, Anonymous gitartong said...

"mungkin tuhan mulai bosan. melihat tingkah kita. yang selalu salah dan bangga dengan dosa2" Ebiet G Ade

 
At 2:22 PM, Blogger BooK said...

dah terhantuk baru nak mengadah. dah runtuh baru nak marah pemaju.

 
At 9:11 AM, Blogger cuaca said...

pemaju kata : kerajaan yg luluskan projek so kami jalankan lah apa yg sudah di rancang.

kerajaan kata : pemaju harus di salah kan kerana tidak mengikut sistem peparitan yg sepatutnya.

sami vellu kata : dulu MRR2 ada goyang, tapi sekarang tanah runtuh.beri tempoh sebulan untuk menfailkan kes ini.

 
At 10:41 AM, Blogger Ayu said...

apapun..musibah itu pasti ade hikmahnya....

 
At 1:58 PM, Blogger ontahsapo said...

benda dah lepas....

 
At 8:25 AM, Blogger Pegawai Khalwat said...

Kat Tanjung tanah tak cukup.

Psss.. bila nak e-mail fon no.

 
At 4:48 PM, Blogger Sleepless in Gelugoq said...

Kesian..

 
At 7:19 PM, Blogger sinaganaga said...

pssssssst pssstttttt semut!
aku macam boleh faham jer entri kau ni...
he he he...

 
At 9:34 PM, Anonymous Op said...

aku pun boleh faham.
kau cuba bermain dgn gunung merapi ni hehe.

 
At 10:52 AM, Blogger Tok Rimau said...

Banyaknya duit.

 
At 11:49 AM, Blogger artisticklytouch said...

Katanya tanah runtuh adalah antara kesan-kesan pemanasan global. Kenapa tak dipasangkan saja air-cond?

 
At 5:18 PM, Blogger semut said...

abb,
tanah yg kat situ ler.kat ulu tuh.

eisz,
ya.ya.aku tak jeles pon.

orochimaru,
kesian kan org yg tinggal kat gunung berapi tuh.

jowo,
kau nak tanam apa?

sayut,
mmm.sedapnyer.puding.kau buat?

toshiba,
dalam maksudnya tuh..:)

cikgu artis,
aku pon dah bosan.haha.

book,
tu la pasal dowh.suka menuding jari ke arah orang lain.

cuaca,
haha.

ayu,
mungkin ada musibahnya tuh.

sapo,
hmm..

pk,
tuh yang dorang dok tambak lagi sebab nak luaskan tanah.haha.tak tau la tahan ke tak.

Sleepless,
kesian..

bro,
kau paham?aku pon tak paham.iskiskisk.

op,
mana ader aku main dengan gunung.kawin pon tak lagi.haha

tok,
kaya tuh.haha.hasil jualan macam mana?

artist,
pasal sekarang bil letrik naik lagi.sebab tuh tak leh nak pasang air-cond tuh.takut kena naikkan minyak lagi untuk support bil letrik tuh.haha

 
At 4:07 AM, Anonymous Anonim said...

Excellent, love it!
Factory where allen datagraph plotters are made Cystic acne in adults soccer juggling lessons how many hours do people play soccer for Topamax topimax hives Baseball ratings

 

Posting Komentar

<< Home