Rabu, Juni 14, 2006

Semut, dia dan gula

Kata orang dulu-dulu, "mati semut kerana gula."

Kata kebanyakkan orang sekarang-sekarang, "kita boikot gula, jangan bagi semut mati dah."

Haha.

Kata makcik-makcik meniaga kedai makan, "korang boikot, tapi kalau kedai aku jual air kurang gula pun korang boikot jugak."

Jadi lepas ni, korang minum teh cina ramai-ramai ye.

15 Comments:

At 10:05 AM, Blogger Pegawai Khalwat said...

Orang kita boikot gula?

Tunggulah kucing bertanduk, kambing bertaring.

Psss..... mati semut kerana gula. mati manusia kerana gula, garam, minyak, tembakau....

 
At 10:21 AM, Blogger ontahsapo said...

gula atau garam yg penting ha....entah la...

 
At 10:44 AM, Blogger blackpurple said...

Kita dah lama dipergulakan oleh gula ni sebenarnya.... hehehe

 
At 11:44 AM, Blogger artisticklytouch said...

Aku pernah ada seorang housemate yang suka meratah gula.

 
At 12:07 PM, Blogger cuaca said...

bagus kita minum teh cina ramai...kurang masalah kencing manis...

 
At 12:26 PM, Blogger semut said...

pk,
haha.betul tuh.semua tuh penyebab orang kita mati.

sapo,
dua-dua tak penting.hehe.

jowo,
aku telah dipergulakan oleh gula.

artistict,
hosmet ko tuh semut juga ker?

cuaca,
oleh yang demikian, eksport teh cina akan bertambah lagi.kan?

 
At 1:38 PM, Anonymous ron97 said...

aku tgh mikir
macam mana org kelantan nak buat akok pulak

 
At 8:17 AM, Anonymous wickedwitch said...

tadek gula lagi baguih. biar sume minum air kosong jer. tadek gula, tadek penyakit. jimat. sedap. beh.

 
At 11:41 AM, Blogger Orochi said...

habis tu.. macam mana semut nak idup? haha...
p/s: yang kdn hep dok rampas tu mesti diorang simpan dulu nak jadi barang kes..

 
At 3:04 PM, Blogger Ayu said...

takpe.. air masak pon sodaaappppp

 
At 1:44 AM, Anonymous bukancicak said...

salam kenalan,
jumpa juga akhirnya blog yang mesra haiwan ni.. hehe

 
At 7:25 PM, Blogger Dame RoSse said...

aloha semut,
pertama kali melayari blog anda,
saya gemar membacanya.
:)

 
At 3:10 AM, Blogger tuan tanah said...

orang malaya sangat suka gula.
orang ireland sangat suka garam.

saya?

errr... saya tengah-tengah.

 
At 2:12 PM, Blogger semut said...

ron,
mentang-mentang ler cewek ko orang kelantan.cisss

wiked,
ya.minum air kosong memang bagus.hehe.

orochimaru-sama,
semut dah tak makan gula.dia lebih suka makan beef burger.haha

ayu,
ya.ya.

cicak,
aku serangga.haha

dame,
terima kasih.

tuan tanah,
kamu masih di Ireland?buat apa di sana sih.

 
At 8:28 AM, Blogger Sleepless in Gelugoq said...

Dia seekor semut, tapi aku hanya sebutir garam.
Isk.. isk..

 

Posting Komentar

<< Home