Kamis, Februari 14, 2008

Antarabangsa

Aku ke Key El minggu lepas.
Kawan aku ajak makan nasi lemak antarabangsa.
Antarabangsa?
Sampai sana baru aku tau.

Meja satu dikerumini org² bermata sepet.

Meja dua dipenuhi org² berkulit *tinted*.

Meja tiga dipelopori pak sheikh².

Meja empat bangsa yg pernah menjajah serta kawan² pernah dijajah.

Meja lima mak² datin dan pak² dato'.

Meja lain?
Mat dan minah Kelantan, Terengganu, Perlis, Penang, Pahang, Nogori, Johor dan semua semua negeri bercampur aduk.

Dan di satu sudut yg gelap² tu, ada dua tiga pasang yang lelaki berambut putih dan perempuan berambut perang. Ayah dan anak barangkali.

Di satu sudut yang lagi satu, ada penghibur yang boleh bermain tiga alat muzik serentak sambil mendendangkan lagu² "antarabangsa". Cuma dia tak menyanyi lagu Jan Terry - Losing You.

Ooo. Patut la antarabangsa.

Label: , ,

4 Comments:

At 12:01 PM, Blogger Mak Su said...

bergaya ler makan di arena antarabangsa

 
At 12:04 PM, Blogger Sir Mute Key Chicks said...

yaya.memang antarabangsa maksu

 
At 6:02 PM, Blogger Pegawai Khalwat said...

Aku penah makan situ.

Err... betul ke aku permah makan situ.... atau mungkin cawangannya saja.

 
At 3:26 PM, Blogger wanie_agk said...

salam. aku selalu makan situ

 

Posting Komentar

<< Home