Minggu, Juli 08, 2007

Siapa

Siapa ek. Yang bersalah. Betul-betul punya salah. Yang merancang, yang bersangkut paut, yang 'main' dengan dia, yang bagi arahan, yang letupkan dia.

Yang meletupkan dah mengaku. yang terbabit dengan letupan juga dah mengaku. Yang merapu dengan dia plak? Bila nak mengaku? Sampai bila nak berselindung? Samapi bila nak bizara naik turun mahkamah?

Hum. Siapalah dia ek? Kepala segala perancangan ni.

9 Comments:

At 3:53 PM, Blogger zwitterion said...

kambing2 itam dah ngaku..hmmm..

 
At 4:18 PM, Blogger artisticklytouch said...

masa sekolah dulu ada soran gawek ni, kalau ditanya soalan sebegini pada dia..dijawabnya;

"siapa-siapa pun boleh" sambil melirik senyum manja dan mata kanannya dikenyit sekali

 
At 6:03 PM, Blogger semut said...

zwit,
kekeke.kambing?diorang tak hitam,tapisawo matang.

artis,
wah, aku nak.aku nak.cuba kau tanya naga sekali.

 
At 11:30 AM, Blogger nUr@dDeEn said...

sapa? sapa? sapa?

ada seorang gembala kambing pergi ke pekan bersama kambingnya yg berwarna sawo matang. Tiba-tiba ada bunyi letupan kecil dan amat berbau sekali. Orang ramai yg berada di kelilingnya menekup hidung sambil menjeling marah kepada si gembala kambing tadi. Dan tanpa rasa bersalah si gembala bersuara lantang....

"HOIH, kambing!! Awatnya yg hang kentut kat sini. Baik hang mengaku yg hang kentut. Dah la busuk. Buat malu aku saja...!!!!!

 
At 5:41 PM, Blogger kemat said...

saper nak ngaku...pecah tembelang soru miss...kata mereka biarkanlah..dia cuma seorang gadis dari dunia ketiga yg dihimpit kemiskinan..

 
At 12:57 PM, Anonymous Anonim said...

Apa yang aku perhatikan, isu ini ada motif yang tersirat. Hanya orang yang penuh ilmu dan akal saje yang memahami cerita2 disebalik apa yang tersiar di akhbar. Betul kate si nur@ddeen secara berkias, macam Kias Fansuri jer! Dalam citer ni, yang tukang letup dah mengaku dan pasti dihukum. Yang menyuruh dan Yang mengarah Penyuruh macamana? Teringat lagu Bangau Oh Bangau. Kalau kita bijak, kita tahu jawapannya... So! kite tungguuuuuuu dan lihatttttt. Zasssssssssss... bukan Zzzzzzzzz

 
At 12:50 PM, Blogger WickedWitch said...

hape citer neh?

 
At 10:07 PM, Blogger amirahsyuhada said...

ontah citer apa tah

 
At 9:25 AM, Blogger semut said...

nur cahaya,
kambing lagi.

kemas,
sekurang-kurangnya beliau bukannya 'seorang' binatang.

anuni,
bangau oh bangau kenapa engkau kurus.. ya.ya. itulah realiti hidup masa skang nih

wiket, amirah,
cerita dongeng

 

Posting Komentar

<< Home