Minggu, Januari 28, 2007

Orang

Mak bapak aku tak bising.tapi jiran-jirang sebelah umah pulak yang bising.pe kes?

Sme pasal jaga anak orang. Dah aku kata aku masih tak terbuka hati nak jaga anak orang. Nanti nak bagi anak orang tu makan apa.Aku pun cukup bulan jer mentekedarah mee yang dua minit tu je.

Korang bising-bising pehal plak?

Kat tempat kerja pon sama gak.Jumpa kakak ini kakak itu, asyik kena 'camdet' je. Bau nasik minyak la.nasi tomato la.nasi briani la. Korang pon tak tau aku makan nasik lemak jer untuk breaklunch.tambah lagi plak malam nanti baru aku makan.

Memang korang nih banyak molot laa. Ape korang nak sponsor aku ke?

Nasib baik kengkawan lelaki tak bising macam korang.kalu tak dengan dorang sekali aku bambu.

Ptuih!!


17 Comments:

At 9:24 AM, Blogger zwitterion said...

sabaq no..mulut orang, mana boleh kita tahan.

 
At 9:29 AM, Anonymous mawar said...

cakap je...tgh simpan saham...makin lama makin tinggi nilainya...

erk...

ye ke?

 
At 4:42 PM, Blogger Pa'chik said...

hah, nak makan nasik minyak? bila?



hahaha... sabar je EnSem... aku layan je bila orang tanya.

 
At 4:47 PM, Blogger semut said...

zwit,
tgh tahan sabaq nih.

mawar,
saham jatuh dah.

pakcik,
layannnn

 
At 10:09 AM, Blogger Orochi said...

haha.. sabor yerk.. aku pun orang dok tanya jer.. sibuk jer..

 
At 6:27 PM, Blogger nUr@dDeEn said...

hahaha..nampaknya en sesemut senasib ngan aku la. layannnnnn jer... karang cakap banyak kena backfire laks uhuks uhuks...

[dik, bila la hang nak kawen. Hang dah umoq brapa dah ni. Tak baik oo kalo tak kawen.. itu sunnah tuh..]

itu ayat mak ngan tok aku, tolong jawab sat en sesemut. aku dah blur!

 
At 7:11 PM, Blogger Nizam Rusli said...

sebenarnya diorang risau nanti jadi cair.. kena cepat2!

 
At 7:40 PM, Blogger kemat said...

biaselah..kengadang org sekeliling yg lebih nak suruh kita kawen..spaer tak mau kawen kan..tapi la... yg pelik, kita x suka org tanya soklan nie, tp bile jumpa mber yg lom kawen mesti tanya soklan nie kat dia gak kan..err..ko biler nak kawen..heheh

 
At 8:16 PM, Blogger Led said...

mult tempayan klu pecah boleh tampal ngan gam UHU. mulut org klu pecah nk tampal ngan apa?

 
At 1:32 AM, Blogger semut said...

orochi,
so, aku pon tak paham masalah dorang nih.iskiskisk

deen,
ka cakap,"awat?tok ngan mak nak sponsor ka? awat?tok ngan mak dah sediakan calon yang buleh menjamin masa depan che ka?"

cikgu artis,
kalau cair,bukan susah.makan jer bawang bebanyak.petua orang tua jugak.lagi pun benih tuh tuh mati jugak dalam masa tiga hari.tak caya tanya doktor sakit tuan.

kemat,
aku pon ader gak tanya balik kat jiran-jiran tu..anak pakcik pulak bila nak kawen?

led,
tampal ngan plaster koyok?

 
At 12:49 PM, Blogger blackpurple said...

Semut, bila lagi kau nak kawin...?

 
At 1:56 PM, Blogger Pa'chik said...

EnSem, bila nak kawin?

 
At 3:17 PM, Blogger zwitterion said...

blackpurple n pa'chik

korang pun sama!..hehe

 
At 4:49 PM, Blogger nUr@dDeEn said...

Yah! tu dia. jawapan yg bernas. cuma aku lom bersedia lg nak tanya. Kang kalo diorang cakap "Ya! dah sedia." Mampuih aku. Sebab aku lom sedia wawawa...

 
At 6:14 PM, Blogger Pegawai Khalwat said...

Bila nak makan nasi minyak?

Pss... aku pakai songkok senget, jadi hang tak bole marah aku.

Huhu.

 
At 8:03 AM, Blogger semut said...

jowo, pakcik,
ngggterkedekkedek.

zwit,
terima kaseh kerana menjawab bagi pihak aku ek.esok tulis borang claim pasal claim kena antar 5 haribulan ni.kalau lambat tak dapat.

deen,
tak yah sedia.kalu ada, kebas jer laa.bukannyer susah pon.ahaks

pk,
la.awat ang tak habat nak makan nasik minyak.minggu lepas baru jer pk satu buat kenduri kawen anak dia.haha

 
At 7:46 PM, Blogger Pa'chik said...

zwit, mana ada sama. BP mungkin la.

 

Posting Komentar

<< Home