Selasa, Februari 20, 2007

Makan

Satu hari selepas touch rugby state training, di satu restoran yang berhuruf M. Aku duduk seorang makan yang merangkumi pagi tengah hari dan petang. Depan aku tiba-tiba datang dua perempuan. Sorang tudung merah jambu dan sorang putih. Ada bungkusan dari restoran lain yang berhuruf A dan W.

Kemudian datang satu kapel. Duduk di meja makan yang sama. "Aku dah bosan makan kat sini." perempuan baju pink."Dah tiga hari deret aku makan kat sini". "Iye?"Perempuan tudung putih pulak. Kemudian.."bla..bla..bla.." kesemua tiga perempuan itu. Yang laki sorang tu, diam membisu. (takut awek kot)

Tak lama lepas tu, air minuman aku habis. Aku angkat tangan kat waiter sambil buat signal refill the water. dia masuk dalam dan ambilkan aku air tambahan tu. (for free and for sure).

Dan tiba-tiba semua orang pun ingin menambah air minuman mereka. Aku terkekeh seorang diri. Tiba-tiba,"Ooo, selama ni aku makan kat sini, tak tau la pulak aku boleh tambah air. Free pulak tu" perempuan tudung pink berbaju coklat."Kalau macam tuh, selalu lah aku datang sini nanti.""Aku pun baru jer tau," perempuan tudung putih baju hijau muda pulak. "Ayang lepas ni kalau kita makan kat sini, kita beli air satu je la. Kalau habis boleh refill." perempuan yang ada kapel yang ask dok main hp awek dia tu.

Dan lepas aku hisap rokok, aku pon berambus dari restoran M tu.

Satu hari selepas touch rugby state training, di satu restoran yang berhuruf M. Aku duduk seorang makan yang merangkumi pagi tengah hari dan petang. Memang seronok sambil makan sambil dengar mulut murai yang suka bercakap sambil makan.

Label: ,

22 Comments:

At 11:54 AM, Blogger zwitterion said...

haha..bangga tak? lepas ni tokei kedai tu tak mau bg free lagi..ramai sgt yg tau boleh refill!

 
At 1:05 PM, Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Boleh refill macam makan cemdol Leman Dawi pulak.. he he he...

 
At 7:10 PM, Blogger DeeN said...

hehe.. jangan minum selalu soft drink, kang kena diabetes, sapa nak jawab hehehe...

 
At 3:56 PM, Blogger Pa'chik said...

ko balik training pegi minum sorang-sorang? kau gaduh ngan mememember ke?

 
At 1:27 AM, Blogger Sir Mute Key Chicks said...

zwit,
mana-mana cawangan pon sama la bagi refill

jowo,
ya.ya

deen,
takpe.nanti coach besar jawab untuk aku.

pakcik,
tak.memang aku suka kelua sensorang.

 
At 12:18 PM, Blogger Kemat said...

knapa ko tak tackle aweks dua org tu.. ko citer baru balik training rugby mestu depa kagum giler... biler dapat kedua2 tu, yg satu tu yg paling cun pass kat aku la

 
At 5:22 PM, Anonymous Anonim said...

Jarang dengar boleh refill ni.

 
At 1:06 PM, Anonymous Anonim said...

uii tak baik ko mkn kat restoran M tu slalu. nanti badan ko naik mcm dipam2 uii

 
At 9:09 PM, Blogger Pegawai Khalwat said...

Hoh! Kedai mana tu? Aku nak pi!

Psss.... show aku hujung bulan ni jangan lupa. Free!

 
At 9:43 AM, Blogger Aku Bukan Bidadari said...

French Fries kat MC D yummy!

 
At 3:34 PM, Blogger sinaganaga said...

Boleh refill ke? Biar benarrr...

 
At 2:02 PM, Anonymous Anonim said...

ishh..sy pun baru tahu. Tapi kat restoran M tu takleh ke?

 
At 3:05 PM, Blogger Unknown said...

eik? aku pon nak pegi minum kat situ la.. boleh refill.. haha..

 
At 1:29 AM, Blogger Pa'chik said...

dude, blogger pak teh yang pernah ngomen kat blog ko ni meninggal seblas hb mac lalu.

al-fatihah untuk beliau, semuga rohnya dicucuri rahmat Allah sentiasa. amin.

info kat sini

 
At 9:56 AM, Blogger Pandang Dengar Diam said...

Pasal refill tu aku tak kisah sangat...nih yg makan sambil membebel tuh....boleh hilang selera makan aku...

 
At 8:00 AM, Blogger Monster Mom said...

aduh... makan lagiks.. a dan w tu nampak menarik tuh... lapo lapo...

 
At 4:21 PM, Blogger DeeN said...

dude, ko bercuti lagi lama pada aku. Pak teh pun dah kembali ke Rahmatullah! Ko pegi mana beb?? Moga sihat walafiat!

 
At 12:47 AM, Blogger Petiais said...

aku ingat aku je yg hilang dlm ramai.rupenye ade lagik member.gi beli peta kat seiben-eleben

 
At 11:54 AM, Blogger Sunan_Jati said...

wahhahahahah!

 
At 11:52 PM, Blogger ontahsapo said...

eh betul ker bleh refill ni?

 
At 8:00 AM, Blogger Sunan_Jati said...

hai semut kecik...
kalu hang lalu area umah ko sure hang mati...
kat umah aku byk gak semut kecik.. besala atas bukit.. pehtu slalu kena sembur ngan ridsect ...
ops... jaga kesihatan k! hehehe!

 
At 5:34 PM, Anonymous Anonim said...

dtg lagi..

kalau restoran M tu yg boleh refill cuma kopi dan teh sahaja waktu sarapan, lepas tu mana ada boleh refill.

 

Posting Komentar

<< Home