Senin, Desember 11, 2006

Butang

Butang


Aku cakap, Bukalah butangku sayang,(untuk yang menggatal saja)
Tapi kau terpegun,(tiada pengalaman)
Cakap kau nak buat sesuatu,(cakap besar)
Tapi aku tak nampak pon...(terlalu kecil kot..hiks)


Dan lagu ini jugalah yang sering berkumandang di teliga anak-anak perempuan, adik-adik perempuan, kakak-kakak 'lelaki' dan wanita kita yang sering meminta pasangannya membuka butang untuk mereka kerana mereka tidak pandai membukanya sendiri karena sibuk melayan barang lain.

Fokus untuk para siswizah-siswizah di luar sana supaya pandai-pandailah memilih kekasih hati. Silap pilih? Tanggunglah sendiri. Sebabnya, minah kilang lagi pandai bawak diri dari kamu yang belajar tinggi-tinggi.

15 Comments:

At 9:30 AM, Blogger zwitterion said...

isk..isk..tutup mata2x...hehe.jgn kata siswa-siswi luar negara, kat dlm ni pun..

 
At 9:32 AM, Blogger semut said...

ya.ya.memang ditujukan khas untuk dalam negara kita yang terchenta ini

 
At 9:54 AM, Blogger Sayuti said...

mereka nak belajar ilmu rumahtangga tu...

 
At 5:24 PM, Anonymous gitartong said...

video tu bukan utk aku? patut pun tak dapat tonton..

 
At 6:30 PM, Blogger semut said...

sayut,
ya.ya.mungkin juga kan

cikgu gothica,
kamu blackmetal.haha.video tuh dangdut.mana masyuk beb

 
At 8:11 PM, Blogger Pa'chik said...

mereka kan orang-orang pandai,
orang pandai tak buat salah.

 
At 9:05 AM, Blogger cuaca said...

kadang-kadang orang-orang pandai-pandai. (orang yg tak pergi uni)

kadang-kadang orang-orang bodoh-bodoh. (orang yg pergi uni)

 
At 12:07 PM, Blogger Azhar Ahmad said...

Wakakakakakakakakakak, siswi dlm ni pun bleh tahan, siap penah tgk siaran langsung....

 
At 2:02 PM, Blogger semut said...

pa'chik,
hehe.orang-orang pandai la yang paling banyak buat silap.kan

cuaca,
ha.ha

En Azhar,
pergi je ke mana-mana u.sama jer

 
At 3:15 PM, Blogger Orochi said...

huh.. begitu rupanya.. haha..

 
At 4:37 PM, Anonymous night queen said...

kuang..kuang.. nasihat yang bernas.. opsss....

bkn untuk sesetengah jerrr.... semua tau!!

(tambah n3 semut lakk.. he...he...)

 
At 5:34 PM, Blogger blackpurple said...

Latihan praktikal tu..hahaha

 
At 2:21 PM, Blogger Sleepless in Gelugoq said...

*tak dpt tgk gambar tu* gambar ape?*

org pandai ade bodohnya, org bodoh ade pandainya.

bak kata pepatah:
sepandai2 ahli pikir, jatuh juga ditgn model mongolia.

;)

 
At 2:51 PM, Blogger zwitterion said...

sleepless: pepatah baru tu..
maaf cikgu semut, bt mcm blog sendiri lak..hehe

 
At 3:29 PM, Blogger semut said...

orochi,
ya.ya.begitu.

night q,
ya.ya.nasihat untuk semua juga ya.

jowo,
tapi tunggu la kawen dulu kan?

sleepless,
tak dapat tgk?rugi tu..haha

zwit,
takper,kau buat jer macam rumah sendiri.aku tak kesah pon.haha

 

Posting Komentar

<< Home