Senin, Juni 09, 2008

Betul

Dolu-dolu yang tak seberapa dolu-dolu.

"Sebutir beras ibarat setitik peluh petani,"kata kanak-kanak bermuka ceria.

sekarang yang betul-betul punya sekarang.

"Sebutir beras umpama seliter minyak abah nak pergi beli beras tu,"kata bapa-bapa yang bermuka tak berapa ceria.

BETUL.

Label: , , ,

8 Comments:

At 8:02 AM, Blogger Kopi Suam said...

iye betul lah tu abah...atau sebutir berat itu juga ibarat seliter petrol kereta mama...heeh heehh...

lama tak menjenguk kan :)

 
At 8:19 AM, Blogger Ayu said...

Encik Semut..
saya seorang yang tidak berapa mengambil kisah dengan harga minyak kereta pada mula nya disebabkan jarak rumah dan tempat kerja sgt dekat...

tetapi..
lepas naik harag ni kan.. arituh seklai isi.. perghhh RM80 aiyooooo so mahal ok!!!

sekarang.. bawak kereta slow-slow aje.. malas nak tekan minyak byk2 hehehehe.. tidak akan keluar pada tengahari Jumaat yerrrr :P

 
At 10:05 AM, Blogger Raden Galoh said...

Encik Semut...

Salam. Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya...setelah membuat lompatan jauh dari image shack...hahahaha

harga sebutir beras umpama sebutir sebutir gula pada sang semut...tinggi nilainya, sekarang makan nasi jangan tak abih, rugi tu...hehehe
wassalam.

 
At 10:13 AM, Blogger semut said...

kopi,
ya.ya.seliter.byk tu.hehe

ayu,
hari jumaat memang saya keluar pergi masjid shj.wassalam

kak raden,
semut nih makan gula.takut kencingnya akan dihurung sesemut lain.haha

 
At 11:05 AM, Blogger Raden Galoh said...

Encik Semut...

Encik Naga dan Saya masa memula plan letak nama ni sebab 'melantun' bukan bergoncang lah...

hahahaha

am linking yours to mine...

 
At 10:28 AM, Blogger Aku Bukan Bidadari said...

Ayam 1kg/RM 9
Daging 1kg /Rm 13
Telur naik 23%

ha ha ha ha ha

 
At 11:09 AM, Blogger ah tok said...

Petua :
1. makan nasi tinggalkan sebutir dua. Rezeki habis licin.
2. Isi minyak jgn penuh-penuh nanti tumpah. Ada kerugian disitu. Cuba perhatikan stesen menetapkan di pam 2.704 seliter bukan 2.70 seliter. Cuba. Cuba tengok.

 
At 2:31 PM, Blogger semut said...

kak raden,
tak.tak.memang saya sengaja menggoncangkan ianya.haha

abb,
menunjukkan negara kita semakin maju

ah tok,
stesen minyak ferarri tu cuma letak 2.70

 

Posting Komentar

<< Home