Kamis, Oktober 23, 2008

Polis

Rumah Saari. Petang. Masa cuti Sabtu Ahad.

Cadok, Men, Saari, Pak Un, Ayie, Ajib. Main polis sentri.

Buat keliling. Letak kaki kat tengah.

Polis sentri.
One Two jaga.
Polis mati.
Pencuri jaga...Polis.

Polis sentri.
One Two jaga.
Polis mati.
Pencuri jaga...Pencuri.

Polis sentri.
One Two jaga.
Polis mati.
Pencuri jaga...Polis.

Polis sentri.
One Two jaga.
Polis mati.
Pencuri jaga...Pencuri.

Polis sentri.
One Two jaga.
Polis mati.
Pencuri jaga...Polis.

Polis sentri.
One Two jaga.
Polis mati.
Pencuri jaga...Pencuri.

Dan kanak-kanak riang itu pun berlari-lari keliling rumah Saari di waktu petang masa cuti Sabtu Ahad.

Label:

7 Comments:

At 2:14 PM, Blogger zwitterion said...

sangat nostalgia..kat kampung pun susah nak tengok budak2 main polis sentri skang..

 
At 4:39 AM, Anonymous pa'chik said...

zwit, sekarang benda ni orang tua main kat pekan dah... takde budak-budak dah... cer turun ke selatan sana ke... hahaha... yang kat kelumpo pun... polis pun tutup kedai... takut bahaya... hahaha...

 
At 10:19 AM, Blogger amlierxa said...

haha

 
At 10:00 PM, Blogger petiais said...

aku penah ajak kawan aku main.

aku rindu saat itu

kami pelajar dewasa.

kawan aku kata

'gila'

 
At 4:46 PM, Blogger tyuyu said...

tp game ni smpai skunk still femes kan?
dulu owg penah men kt hostel (form5)..
tp pencuri kena kejar ngan air pili..
abes basah memember..
huhuhu..

 
At 11:02 AM, Blogger DeeN said...

HaHa.
Aku dah lupa camna nak main polis sentri.

 
At 8:20 AM, Blogger mamma mia! said...

slalu maen game ni mse kcik2.. tp da lupe.. serius...

 

Posting Komentar

<< Home