Selasa, Juli 08, 2008

Sepi

Semalam aku tgk cerita sepi.

Semua sepi.

Mall tu sepi.

Parking lot sepi.

Panggung pun sepi.

Cuma ada empat orang awek.dan dua kapel. satu di depan sekali, dan satu di belakang sekali.yang terkadang terlanjur membuat wayang sendiri.tak.tak.melihat wayang sendiri-sendiri.

Dan tak banyak plot cerita yang menarik perhatian aku kerana aku seolah-olah pengarah filim itu sendiri kerana tahu jalan cerita hanya sekadar melihat permulaan cerita.

Adam, Imaan, Sufi.

Ternyata mesej utama filim ini adalah kawin, kapel, hidupku susah tanpa dirimu, lelaki kalau lama "tak dapat" jadik sawan dengan berlari-lari sampai tak boleh berhenti, perempuan kalau terlalu sayang sampai terbawak-bawak sampai angau, juga orang-orang Kay El yang begitu samseng membelasah di depan khalayak.

Tak lupa juga bagaimana seorang lelaki cuba membeli cinta seorang isteri kepada orang lain dengan seorang anak.

Dah. Aku sudah malas nak ulas.

Tapi, adakah aku sepi?

p/s: bunyi latar lagu sedih @ lagu mungkin - Anuar Zain

Label: , , , , , ,

5 Comments:

At 3:52 PM, Blogger amlierxa said...

la xbest ka crita tuh..
xtgk pun lagi.. tgk iklan mcm best ja
hehe

 
At 9:43 PM, Blogger Ayu said...

laaaa tak best kerrrr semut?

 
At 8:15 AM, Blogger semut said...

amli, ayu,
cerita tu memang best.

 
At 8:30 AM, Anonymous dis said...

ooo
ekau la yg dok ber'sepi'depan aku ye...
smpai ati ekau tak nampak den yo

 
At 8:42 AM, Blogger Pegawai Khalwat said...

Hoh.

Time aku tengok ada 6 orang jugak!

 

Posting Komentar

<< Home