Kamis, Agustus 13, 2009

Sekep Naga: Kelodak

"kau tahu? Syeikh Mat Khir dengan Imam Imam Fadh Liash dah kena lambung?" Laksamana Mahath Gudawa mulakan bicara.

Eh. Jangan risau. kita takkan apa-apa. Pak Mat tu aku dengar cara pemerintahan dia sangat bagus. setiap kerja mesti ada hitam putih.

Eh. Kertas konsep? bagus tu. supaya kita ada wawasan bekerja. supaya kita ada hala tuju.

Eh. Saya yang sapu sampah pun kena buat kertas konsep? perlu ke saya letak matlamat saya Sekep Naga zero sampah sampai bangkai semut sekali pon tak boleh ada?

Eh. Saya jaga pintu gerbang pon kena jugak?

Eh. Saya yang jual makanan pon kena jugak?

Eh. Saya yang basuh pinggan pon kena jugak?

Kampung Selamat. Adalah satu matlamat Pak Mat. Jadi dia lambung dulu yang mana dia tak berkenan. Tapi Pak Mat terpaksa juga akur dengan pengunduran secara terhormat Tuan Haji Nordin Mat Kassan. Tuan Haji ni begitu baik dan telus orangnya. Pun begitu, beliau merasakan beliau tidak layak bekerja dengan pengawasan Pak Mat. Tapi, Pak Mat tak kesah. Pak Mat ada kabel besar. boleh cari yang lebih gemilang, terbilang, juga gamelan.

Hasilnya? Sekep Naga dibarisi dengan tampuk pemerintahan baru. Com Jabir Kebaya Songket menyandang tempat penasihat utama merangkap setiausaha peribadi Pak Mat. Toh Puan Jam Jam, pembantu utama pentadbiran Pak Mat. Puan Jur Yah Ketapang Merah pula menyadang jawatan penasihat bahagian sukan Kampung Sekep Naga. "Utamakan Kesihatan. Badan yang sihat, Otak yang cerdas, Kunci utama kecemerlangan". Hal Ehwal rakyat masih lagi pemegang jawatan yang sama. Kak Wan Kemboja Sari.

Nah! Ambeik kau!

Eh. Saya blogger je. kena buat kertas konsep jugak?

Pap! Pap! Pap!

Eh. Semua Panglima tak senang duduk? Belasah la apa lagi?

Eh. Dah pukul 2 pagi. Markah Ujian Prestasi rakyat yang Pak Mat nak tengok pon tak buat lagi.

Eh. Pak Mat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

poodah....

Label: