Senin, Maret 20, 2006

Semut, dia dan perempuan jadi-jadian

Hari ni dia kelaparan sangat-sangat. Kertas-kertas tugasan di atas meja tidaklah terlalu banyak. Maka, keluarlah dia ke restoran yang berhampiran.

Di restoran, dipesan makanan mengikut selera nafsu makannya. Air sirap dengan nasi goreng cendawan. Gabungan dua jenis itu cukup menyelerakan perutnya. Tunggu sekejap.

Datang seorang wanita yang sangat ayu ke restoran itu. Duduk bertentangan dengan dia. Kulitnya kelihatan begitu halus. Make up. Di pesan makanan dengan begitu sopan sekali. Makanan yang dipesan tidaklah begitu cerewet barangkali kerana begitu cepat sampai pesanan itu ataukah pengambil pesan itu menyuruh pemasak membuat cepat-cepat makanan yang dipesan?

Dia? Masih menunggu makanannya siap. Sampai. Sungguh enak baunya. Dimakan dengan penuh berselera. Di pertengahan, "Brruupppp!!!"(sendawa lelaki). Semua mata bertumpu. Di meja wanita ayu itu. Disusuli "Alhamdulillah,"(suara ayu seorang wanita).

Ish, wom+man rupanya. Patut lah sendawa macam jantan. Eh, lelaki.

Dia sudah habis makan. Membayar di kaunter dan pulang ke pejabat untuk menyambung membuat kertas-kertas tugasan di atas meja yang tidaklah terlalu banyak itu.