Jumat, Maret 17, 2006

Semut, dia dan Dunhill pek 20

Inhaler di atas meja, kotak rokok 2, Dunhill pek 20. Ada satu lighter di antara Dunhill pek 20 dan tin Cocacola yang telah dibuang atasnya untuk dijadikan Ash tray. Ditambah lagi dengan bunyi-bunyian yang datang dari luar tingkap. Ada bunyi jet pejuang membuat latihan penerbangan, ada bunyi motosikal Yamaha-Honda-Suzuki, ada bunyi kereta-kereta, ada juga bunyi kucing. Eh, kucing di luar tingkap?

Jam di tenung. Sudah pukul 11 pagi. Air masih lagi tidak dijerang, nasi masih lagi belum ditanak, baju belum lagi di sidai, rumah masih belum lagi dikemas, kucing juga masih belum dimandikan. Eh, kucing tak mandi lagi?

Komputer di depan mata ditenung lama-lama. Apa harus dibuat dengan komputer ini. Semakin hari semakin kuat meragam. Makin difikirkan, makin sakit hati dibuatnya. Ada saja yang tidak kena. Keluar error message la, hang la, lambat buka program, dan macam-macam lagi keadaan komputer ni yang menyebabkan dia merasa bosan untuk menggunakannya. Rasanya seperti hendak saja digantikan dengan kucing baru. Eh, kucing baru tukar dengan komputer?

Dia masih lagi duduk di depan komputer.

Inhaler masih di atas meja, kotak rokok 2, Dunhill pek 20, satu masih belum diteroka, ash tray Cocacola masih lagi penuh sarat dengan segala macam benda, bunyi-bunyian masih kedengaran di luar tingkap dan bunyi kucing itu bukan dari luar tingkap, tetapi dari luar pintu bilik dia. Oh, kucing-kucing tu lapar agaknya.

2 Comments:

At 4:00 PM, Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Ko suka tenguk semut aku pulak harimau...kekadang kupu2...hehehe...

 
At 8:52 PM, Blogger Sir Mute Key Chicks said...

haha. ye ke black?naga ko suka tengok tak?

 

Posting Komentar

<< Home