Jumat, Agustus 01, 2008

Meniaga

Selepas es pi em, aku pernah bercita-cita hendak menjadi salesman.

Temuduga telah aku hadiri.

Di satu hari untuk menguji tahap kecekapan aku meniaga.

"Korang tak yah jual," senior salesman."Korang tgk je abg yang jual."

Aku tgk. Aku perhati.

Seorang.dua orang.tiga pat orang.lima nam tujuh lapan orang.

Semua tak beli. Tapi dia tetap senyum.

Aku? Aku capai sepuluh barang. Aku masuk kedai apek gunting rambut. Ada bapak kawan aku di kedai tu. Aku cakap suruh beli barang tu. Dia kata dia nak ambil semua.

Hahaha. Aku puas. Keluar kedai. Aku bagi duit tu kat senior salesman. Dia tercengang.
Dia kata aku ada bakat.

Tapi.dia tak tahu aku guna kabel.dan pr aku memang weak.sebab aku senang nak kesian kat orang lain.

Label: , ,

5 Comments:

At 11:40 AM, Blogger Cik Puan Mira said...

jual apa tuh?

 
At 7:02 PM, Blogger AL-BIMA SAKTI said...

ape-ape pon nak kene ade kabel jugak kan? baru boleh hidup senang...

 
At 7:38 PM, Blogger Pa'chik said...

aku tak leh jadik jurujual.. pasal aku jujur radja... hahah...

masa jentu kuar dulu, sorang kawan ajak aku wat pattaim kat pameran.. aku kata, kalau tak nak orang beli kete tu... beres je... hahah...

 
At 11:16 AM, Blogger blackpurple @ jowopinter said...

La ni orang 'berniaga' tak pakai 'kabel' dah Semut, orang pakai 'fibre optic', yang lagi canggih pakai 'on-line' terus.

Ha ha ha!

 
At 11:10 PM, Blogger Sir Mute Key Chicks said...

amli,
aku jual pen.haha.dengan ruler yg ada calculatur.

al-bima,
yaya.kabel penting untuk hidup.yaya

pakcik,
haha.kau jual kat aku.

jowo,
haha.cikgu aku sampai sekarang nak ajak aku join meniaga ngan dia.hakhak

 

Posting Komentar

<< Home